Hvordan håndtere passiv aggresjon


Hvordan håndtere passiv aggresjon


Hvordan håndtere passiv aggresjon?

Her vil jeg gå over nøkkel egenskapene som går på passiv aggresjon, sånn at du kan lære mer om det. Og jo mer kunnskap du har om dette, jo lettere er det for deg å oppdage det.

Og vet du ikke noe om dette så kan du heller ikke vite når noen gjør dette mot deg. Derfor er det så utrolig viktig å vite om. Du må vite om det for å kunne oppdage denne oppførelsen, ellers forstår du ikke hva som foregår.

Så les mer om hva passiv aggresjon er under og hva som skjennetenger det. God lesing fine deg.

Last også ned min gratis gledes meditasjon. Som er fantastisk for å roe ned sinnet og veldig emosjonelt healende. Du kan få denne gratis meditasjonen her.


Hva er passiv aggresjon oppførsel:

Som det ligger i ordet, så er dette oppførsel som er gjort på en passiv måte. Dette vil folk gjøre som forsvarsmekanismer eller taktikker fordi de ikke vet hvordan de skal håndtere sine egne følelser. Og de vet heller ikke hvordan de skal håndtere situasjonen.

Så derfor lærer de slike taktikker for å komme gjennom en situasjon. Enten så gjør de det for å unngå noe eller for å straffe deg for noe.


>>> >>> FÅ MIN UNIKE GRATIS GLEDES MEDITASJON HER.


Hva er de største tegnene på passiv aggresjon?

1. Gir deg “the silent treatment” mye:

En av de aller største tegnene er “the silent treatment”. Det kan være at de lukker deg helt ute i en samtale eller midt i en diskusjon.

Og “the silent treatment” er at de stopper helt opp å prate med deg. Det kan være at de stopper opp midt i en samtale eller nekter å svare på spørsmål som du spør om. Enten så svarer de ikke eller så kan de unngå det helt ved å ta opp et annet tema.


>>> >>> Få tips om hva er emosjonell vold er, og hva skjennetegner det.


Grunnen til at de gir deg “the silent treatment” er fordi de ikke klarer å håndtere situasjonen eller egne følelser. Så dette er deres forsvarsmekanisme. Så derfor blir ting bare feid under teppet, uten at det løses eller at dere faktisk finner en løsning. Fordi de er såpass emosjonelt umodne og klarer ikke å håndtere sine egne følelser.

Hvordan håndtere passiv aggresjon

2. Små stikk og fornærmelser:

Det trenger ikke å være veldig store ting. Men små ting her og der. De kan for eksempel komme med et skikkelig bra kompliment til deg, og du blir veldig glad. Og midt i samtalen så kommer de med en liten fornærmelse eller et lite stikk mot deg.

Når noen gjør dette så vise de at de er veldig usikre på seg selv. Og mest sannsynlig også sjalu på deg på en eller annen måte.

Og hvis du ikke vet om dette, så kanskje du henger deg opp i det negative de sa. Og du spør de om dette. Dette gjør at du går i forsvar og tar del i denne diskusjonen og dårlige energien. Du gir bort din egen energi. I stede for å bare gjennskjenne at dette var en usunn oppførsel, og en form for passiv aggresjon.

Og siden de føler deg så dårlig selv så gir de deg disse passiv aggresjon teknikkene for å kunne føle seg bedre selv. Og om du ikke vet om dette så kanskje du begynner å krangle med de, eller du tar deg nær av det. Men når du forstår hvorfor så vet du at det har ingenting med deg å gjøre, men alt med den andre personen å gjøre.

Måten du kan håndtere dette på er å svare med et veldig positivt svar. Svar på det positive de sa og forsterk dette i samtalen, og overse stikket eller det negative de sa.


Hvordan håndtere slike mennesker?

1. Forsett å utdanne deg selv på dette området:

Jo mer du leser, og ser videoer om slik oppførsel jo lettere er det for deg å vite og forstå hva som skjer. Om det er emosjonell vold og narsissistiske mennesker, og alle manipulerende teknikker de bruker.

Og når du da er i en situasjon og en bruker passiv aggresjon, så kan du håndtere situasjonen på en helt annen måte. Det kan gjøre at du har kontrollen og ikke går inn i det emosjonelt. Det er viktig å mestre egen følelser for å ikke bli involvert i dette dramaet.


>> >>> Få tips om hvordan kommunisere med narsissister.


2. Stå opp for deg selv på en sunn måte:

Kom fra et rolig og kjærlighetsfylt sted og fortell hvordan du føler deg, og hva du tenker i forhold til situasjonen.

Om du har vært for eksempel emosjonelt missbrukt hele livet ditt, så vil det være veldig vanskelig for deg å konfrontere andre. En sunn måte å kommunisere på er å uttrykke egne behov og følelser til andre, uten at de trenger å være enig med deg. Det er det beste stedet å starte fra.

Og jo mer du står opp for deg selv, jo lettere blir det for deg. Og desto mindre vil du frykte konfrontasjon med andre.


Herlig. Jeg håper virkelig dette var til hjelp for fine deg. Er det noen du skjenner som trenger denne informasjonen, eller som du vet sliter. Så del denne gjerne med de.

Har du noen erfaringer med passiv aggresjon? Eller er det noen rundt deg som du tror driver med dette?

Vil gjerne høre fra deg.

Lys, glede og kjærlighet til fine vakre deg.

Hjerteklem, Nina <3

>> >>> FÅ MIN UNIKE GRATIS GLEDES MEDITASJON HER.


Om nina

Helping you from anxiety to joy from my own experience. Empath and higly sensitive. Yoga, meditation, pure food recipies & self love. Gluten free, sugar free, paleo & vegan recipies. Namaste. Wish you joy, love and light, Nina <3


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.