Glutenfrie og laktosefrie proteinlapper, godt for magen


 

Disse lappene er super sunne og super enkle å lage. De inneholder masse proteiner og har lite karbohydrater. De er også glutenfrie, laktosefrie og sukkerfrie. Dermed er de supre for de som har diabetes, gluten intoleranse (cøliaki) eller for en mer rolig mage og kropp. Steker du de i kokosfett vil du i tillegg tilføre sunne mellomlange fettsyrer som egner seg meget godt til steking fordi fettet hovedsaklig er mettet, og dermed ikke blir herdet. De mellomlange fettsyrene fordøyes lett og ikke bli lagret i kroppen på samme måte som andre fettsyrer eller karbohydrater. Da er det bare å nyte med de du er glad i, lykke til.

 

Oppskrift:

10 egg

2 ts sukrin

1/2 liter soyamelk

150 g smør

7 ss proteinepulver, av det du liker, gjerne med vanilje smak

10-15 ss gytte mel eller annet glutenfritt mel

 

Slik gjør du:

  1. Bland alle ingrediensene sammen og kjør det i en hurtigmikser.
  2. Stek med kokosfett på middels varme.
  3. Serveres med for eksempel friske bær, frukt, tyrkisk yoghurt, ulike syltetøy og m.m.

glitenfrielapper

 

laktosefrieproteinlapper

 


Om nina

Helping you from anxiety to joy from my own experience. Empath and higly sensitive. Yoga, meditation, pure food recipies & self love. Gluten free, sugar free, paleo & vegan recipies. Namaste. Wish you joy, love and light, Nina <3